Archiwum październik 2014


paź 06 2014 Sprzedaż pensjonatu i hotelu - jak to skutecznie...
Komentarze: 0

Sprzedaż pensjonatu czy hotelu jest związana z odpowiednim przygotowaniem.

Hotel czy pensjonat, który zamierzasz sprzedać jest to działający biznes, lecz odróżnia się od innych biznesów dużą zawartością nieruchomości, ale jednak, jeśli tylko zatrudnia pracowników, poza właścicielami, staje się z punktu widzenia sprzedaży – sprzedażą działającego przedsiębiorstwa. Z tego powodu może być konieczne inne podejście w sposobie sprzedaży hotelu czy pensjonatu.

sprzedaż pensjonatu, sprzedaż hotelu, pensjonat, hotel Tymczasem problem sprzedaży hotelu jest wiązany z doświadczeniami w zakresie sprzedaży nieruchomości. Przedsiębiorcy nauczeni tymi doświadczeniami często dokonują przełożenia 1:1 przy sprzedaży hotelu, pensjonatu. A jeśli nawet się od niej różni, to z pewnością niewiele, tymczasem rzeczywistość jest zgoła zupełnie inna. Artykuł opublikowany na podstawie - www.sprzedambiznes.pl.

Czym sprzedaż przedsiebiorstwa czy hotelu różni się od sprzedaży innej nieruchomości.

Sprzedaż przedsiębiorstwa, w tym funkcjonującego hotelu czy pensjonatu jest bardziej skomplikowana niż sprzedaż nieruchomości, z kilku powodów:

o wiele większy jest zakres informacji podlegających ujawnieniu Analizie podlegają dochody hotelu na sprzedaż Sprzedawany hotel lub pensjonat ma pracowników W przypadku nieruchomości nie ma zdobywania klientów

 

Z tej przyczyny poziom trudności sprzedaży firmy lub sprzedaży przedsiębiorstwa jest przynajmniej o rząd wielkości większy, niż w przypadku sprzedaży nieruchomości. Również większa jest ilość zaangażowanych specjalistów: najczęściej przy sprzedaży przedsiębiorstwa w transakcji będą uczestniczyć: prawnicy, audytorzy, doradcy M&A lub brokerzy biznesowi, księgowi.

Przy sprzedaży hotelu ważnym tematem jest wycena hotelu.

Studium rynkowe i szacowanie wartości przy sprzedaży hotelu lub pensjonatu.

Te analizy mogą występować pod wieloma nazwami na przykład badania rynkowe. Bez względu na nazwę z reguły zawierają one te same elementy:

Ocena lokalizacji hotelu i istotne punkty charakterystyczne tej lokalizacji Kwantyfikacja zapotrzebowania na usługi hotelu Analiza podaży usług konkurencyjnych hoteli Kwantyfikacja ważnych elementów przewagi konkurencyjnej. Analizy przepływów pieniężnych Oszacowanie wartości rynkowej

 

W jaki sposób szybko znaleźć kupca dla hotelu czy pensjonatu?

Najlepiej szukaj pomocy profesjonalnych doradców. Możesz szukać pomocy brokera czy agenta nieruchomości. Możesz również wystawić ofertę na portalach nieruchomościowych jak również na portalach sprzedaży firm, inna grupa odbiorców je odwiedza.